Eliza Puchianu

Profesor Eliza Puchianu

Biografie artistică

Eliza Puchianu este o solistă activă și o pianistă colaboratoare foarte apreciată. Absolvă studiile de licență în 2015 la Academia Regală de Muzică din Irlanda (RIAM) la Dublin, clasa prof. Raemonn Keary, și este castigatoarea Yamaha Scholarship for Pianists (2014). Apare ca pianistă solistă la Museum of Fine Arts Boston în cadrul stagiunii Sound Bites 2016, concertul reprezentând debutul său pianistic în Statele Unite ale Americii. Eliza Puchianu a concertat în repetate rânduri pe scenele din Boston, fiind, de asemenea, câștigătoarea unei burse integrale în cadrul festivalului de muzică de cameră Harvard Cultural Collaborative. Absolvă studiile de Master în 2018 la Boston Conservatory la clasa profesorului Michael Lewin. 

În anul 2022 susține numeroase recitaluri camerale de duo și trio cu pian de diferite facturi: Turneul “Metamorphosis”- sincretism artistic: muzică, euritmie și poezie, Concert trio susținut la Bastionul Artiștilor – Brașov, în cadrul Festivalului „Jazz up”,  Recital duo – în parteneriat cu: Muzeul Național “George Enescu”, Filarmonica Brașov, Filarmonica Odorheiul Secuiesc.

Concertele și recitalurile sale au purtat-o pe scene din Haga, Amsterdam, Varșovia, Bielsko, Paris, Veneția, Viena, Vilnius, Bratislava, Padova, Ulm, Traunstein și Las Palmas. Eliza Puchianu a concertat ca solistă cu Orchestra Națională Radio, precum și cu orchestra RIAMSO – pe scena Național Concert Hall din Dublin și Castalia Hall din Kilkenny. Cele mai recente apariții ale sale sunt alături de Cusco Symphony Orchestra, Peru, si Lima Youth Orchestra, Peru (2022).  

Activitatea sa se extinde și în domeniul acompaniamentului: colaborează cu “Edinburgh Festival” – 2011, “Wexford Opera Festival” – 2013, “Opera Briefs” – 2013 și 2014, Concursul Internațional „George Enescu” – 2014, Concursul Internațional “Jeunesses Musicales” –  2015, Academia de Muzică, Sighișoara – 2016, 2017, 2018, acompaniatoare a programului STEP de la Boston Symphony Hall (2018); profesor acompaniator / șef de catedră la Colegiul Național de Muzică „George Enescu” – 2019-2021, iar în prezent prof. acompaniator la Colegiul Național de Muzică „Dinu Lipatti” din capitală.

În activitatea didactică acumulează multă experiență – enumerăm poziții ca profesor de pian la Leesson Park School of Music, Irlanda (2014-2016), Steinert M.& Sons Piano Academy, SUA (2018-2019), Musicians for the World (2020 -2022) și apartenența în juriile concursurilor de pian Allegretto, Lirika Piano Competition, Muzica Vindecă, Brownissimo, Concursul de Muzică de cameră Dan Cumpată. De asemenea, susține cursuri de măiestrie pianistică pentru tineri pianiști,  în cadrul Festivalului de Arte de la Câmpina (2021, 2022) și în cadrul Festivalului Arta Sonoră de la Mogoșoaia (2021). 

În prezent se concentrează pe construirea unor repertorii pianistice mai puțin cunoscute, în special ocupându-se de creația muzicală a compozitoarelor din secolele XVIII-XIX-XX.

Teodora Chirca

Profesor Teodora Chirca

Teodora Chircă a studiat pianul la Colegiul Național de Artă “Ion Vidu” Timișoara. A absolvit Universitatea Națională de Muzică București la clasa prof.univ.dr. Steluța Radu (2020). A fost premiantă a numeroase concursuri naționale și internaționale (Concursul Euroregional “Alma Cornea Ionescu” Timișoara, Concursul Internațional “Sofia Cosma” Arad, Concursul Național „Johann Sebastian Bach” Cluj-Napoca). A luat parte la cursuri de măestrie cu: James Dick, Guillermo Gonzales Hernandez, Logan Skelton, Ellen Hwangbo, Manuela Iana-Mihăilescu, Dragoș Mihăilescu, Boldizsar Csiky. A susținut recitaluri și concerte în România (Timișoara, Galați, Arad, Suceava, Cluj-Napoca, București) și în Germania (Karlsruhe, München). A concertat împreună cu orchestra Colegiului Național de Artă “Ion Vidu” Timișoara (2012) și cu Filarmona Banatul (2014). În 2018 a debutat la Ateneul Român alături de violoncelistul Cornelius Zirbo și în cadrul orchestrei “Concerto”. A acompaniat violonceliști la Concursul Național “Alexandru Moroșanu” București, Olimpiada Națională de Muzică și la Concursul Național “Lira de aur” Suceava. În prezent este doctorand în cadrul Școlii doctorale sub îndrumarea prof.univ.dr. Ionuț-Bogdan Ștefănescu și profesor corepetitor la Școala Gimnazială de Arte nr. 2 București.

Doina Florescu

Profesor Doina Florescu

Doina Florescu (n.27.02.1991, București) a început studiul pianului la vârsta de 4 ani și este câștigătoare a numeroase premii naționale și internaționale de muzică clasică. După ce a urmat cursurile Liceului Național de Muzică „George Enescu” din București, și-a continuat studiile în cadrul programelor de licență și master ale Universității Naționale de Muzică din București.

            Din anul 2013 activează ca profesor de pian la Școala Gimnazială de Arte nr. 5 din București, iar din anul 2017 este șef al catedrei de pian principal din cadrul aceleiași instituții. De-a lungul anilor, elevii doamnei profesor s-au remarcat la numeroase manifestări artistice și la concursuri de specialitate, unde au obținut numeroase premii importante.

 În paralel cu activitatea pedagogică și artistică, pasionată fiind de impactul muzicii asupra omului, își continuă studiile și în cadrul programului de master de Meloterapie la Facultatea de Muzică – Universitatea Transilvania din Braşov.

            În cadrul colaborărilor cu diverse asociații de specialitate încă din anul 2017, și-a îmbogățit experiența de muzicoterapeut, lărgindu-și astfel spectrul de abilități socio-muzicale-terapeutice lucrând și cu persoane cu dizabilități. De asemenea, în ceea ce privește perfecționarea continuă atât a laturii pedagogice, cât și a celei artistice, participă la cursuri de perfecționare în domeniu și organizează numeroase activități extrașcolare.   Doamna profesor este invitată deseori să facă parte din jurii la concursuri de muzică instrumentală, rezultatele competențelor dobândite reflectându-se, astfel.

               Doina Florescu este un muzician cu experiență, atât în domeniul tehnicii instrumentale, cât și în cel al muzicalității necesare în domeniul său de activitate iar experiența sa de scenă aplicată permanent în procesul pedagogic și adaptabilitatea în felul diferit de interacțiune cu oamenii, in funcție de situație, de personalitate, de vârsta și alte particularități, precum și de capacitatea lor de înțelegere și asimilare denotă profesionalism, atenție asupra detaliului și viziune sintetică.

Suna acum