Cele mai recente cercetări au demonstrat că efectele muzicoterapiei sunt cu mult sporite când aceasta este practicată la nivel de grup.
Chiar și pentru copiii și tinerii cu dizabilități, deși inițial provocatoare, manifestarea prin muzică în cadrul grupului, validează sentimentul de apartenență, acceptare și facilitează încrederea fiecăruia de a interacționa cu ceilalți.
Prin muzică ne validăm emoțiile, le dăm frâu liber și reușim să înțelegem și să acceptăm mai ușor perspectiva celuilalt.
Indiferent de structura grupului, activitățile muzicale de grup ajută la:
• Cunoașterea altor persoane care au probleme similare și la dezvoltarea empatiei;
• Comunicarea și motivarea reciprocă;
• Exprimarea și reacția spontană la stimuli;
• Construirea de conexiuni și suportul reciproc în depășirea sentimentului de singurătate;
• Îmbunătățirea abilităților de ascultare, a activării și creșterii timpilor de reacție;
• Construirea unor mecanisme sigure de coping pentru creșterea încrederii în sine.
Tocmai din aceste motive, pe lângă sesiunile individuale în care urmărim obiectivele specifice pentru fiecare copil, ne-am propus să construim comunități muzicale de suport.
Și pentru că nu suntem singuri în această frumoasă călătorie muzicală, mulțumim Scoala Gimnaziala de Arte nr. 5 Bucuresti pentru găzduire și finanțatorilor Proiectului „Muzică și incluziune” pentru oportunitate.
Proiectul „Muzică și incluziune”, dedicat copiilor cu dizabilități este finanțat prin programul Start ONG, lansat de Kaufland Romania și implementat de Asociatia Act for Tomorrow.